Главная » Файлы » Предметы » Иностранный язык [ Добавить материал ]


План открытого урока по английскому языку в 6 классе по теме «Sightseeing»
Вы сможете скачать через 0 сек.
30.09.2016, 01:53

План открытого урока по английскому языку в 6 классе по теме «Sightseeing»
Уздембаева А.М.
Тема урока: Достопримечательности
Тип урока: урок обобщения и систематизации знаний по теме «Путешествие»
Цель урока: развитие социокультурной компетенции, расширение и углубление знаний по теме «Достопримечательности»
Задачи:
1.Образовательная:
• знакомить с достопримечательностями Лондона.
2.Практическая:
• отрабатывать фонетические навыки в названиях достопримечательностей;
• тренировать использование тематической лексики в диалогической речи;
• тренировать грамматический материал (Past Simple) в устной речи.
3.Развивающая:
• развивать навыки устной речи: навыки диалогического высказывания.
4.Воспитательная:
• воспитывать толерантное отношение к чужой культуре;
• прививать интерес к культуре изучаемого языка.

Оснащение урока: учебник, рабочая тетрадь, карандаши, маркеры, раздаточный материал (текст, предложения), картинки с изображением достопримечательностей Лондона, картинки с изображением транспорта, плакат по теме «Транспорт», «Простое прошедшее время», «Неправильные глаголы», постер на тему “Travel”, “Sight”, “Holiday”.

ХОД УРОКА:
I. Организационный момент.
Приветствие:
– Stand up, please! Good afternoon children! I’m glad to see you. Sit down please.
– Good afternoon our dear guests! Welcome to our lesson!
– What is the season now?
– What is the date today?
– What is the weather like today?
– Is it cold? Is it frosty? Is it warm? Is it windy?
– Who is absent today?

- сообщение задач урока:
T: Today we’ll have an unusual lesson. The topic of our lesson is “Sightseeing”.
And the aim of our lesson is to talk about sightseeing of London.

- фонетическая зарядка:
A) Повторение лексических единиц по теме «Транспорт» и употребление предлога “by”, правильных и неправильных глаголов.
T: Let`s remember the words by the theme “Transport”.

Helicopter
Train
Boat
Truck
Motorcycle
Horse
Ship
Airplane
Car
Bus


- And remember the preposition “by” with words. How do you get to place? By car, by plane, by train.
- Regular verbs in Past Simple have the ending –ed: washed, talked, played.
- Irregular verbs change to the second form by the table: be –was, were, come – came, spend – spent.
- Form the special questions with auxiliary verb in past “did” Where did you go? What did you do?

cool Повторение навыков диалогической речи в Past Simple. “A hot chair”, учащиеся задают вопросы.
T: Repeat the questions by the theme “Travelling”.
P1-P2: Where did you go during the holiday?
Did you go to …?
How did you get there?
How long did you spend time there?
What did you do there?

II. Основной этап.
1) Мозговой штурм. Учащиеся пишут слова в ассоциации со словом
T: Let`s write words about your associations of London

capital England
London

Thank you for your work.

2) Формирование трех групп по трем видам транспорта: Машина, Самолет, Корабль. Учащиеся садятся по группам.
T: And now let’s read the text «The places to visit»
Совершенствование навыков чтения (раздаточный материал, текст «The places to visit» )
Поисковое чтение – нахождение в тексте нужной информации. Уч-ся читают текст и затем выполняют задание. Учащиеся по группам рассказывают о знаменитых достопримечательностях Лондона на английском языке.

Tower Bridge
Tower Bridge was opened in 1894, built in the Gothic style. The bascules are opened by electricity and will open to let the ships pass through. The Bridge is a symbol of London which attracts the tourists.
Saint Paul’s Cathedral
The Cathedral was built in 604. After the Great Fire of London in 1666 it was destroyed. Architect Sir Christopher Wren rebuilt the Cathedral. It took him 35 years. Now St. Paul’s Cathedral is the main church in Great Britain.
Westminster Abbey
This is a famous royal church. Westminster Abbey was founded in 1065. It is the traditional place of coronation for the English monarchs. Every British monarch has been crowned in the Abbey. Many are buried there. There are memorials to the famous British in the Abbey. You can see the Poets’ Corner there.

3) Физкультминутка:
T: Clap your hands when you hear words about London:

The Kremlin, St. Paul’s Cathedral, Oxford Street, Auezov Street, Trafalgar Square, Khan Shatyr, Red Square, the Pushkin Museum, the British Museum, the Russian Museum, the NationaGallery, the Tretyakov Gallery, The Tower, the Houses of Parliament, Duman Centre, Westminster Abbey.

4) Речевая разминка
T: Let's play the game "Agree and disagree". Listen to my sentences, please. Agree or disagree with the statements.
London is a capital of England.+
It lies on the river Volga. -
Big Ben is in London.+
London has problems with traffic. –
Moscow is the capital of the UK. -
London is situated on the river Thames.+

5) Совершенствование навыков диалогической речи.
Учащиеся разыгрывают диалог с помощью вопросов в парах.
T: Make up your dialogue, please. Using the questions in Past Simple. You should change in pairs.
- Where did you go during the holiday?
- Did you go to …?
- How did you get there?
- How long did you spend time there?
- What did you do there?

6) Закрепление лексического материала по теме “Travelling” using Sinqveins.
Учащиеся пишут синквейн по теме «Путешествие». Рассказывают. Оценивание при помощи большого пальца (very good, good, bad).
Noun
2 adjectives
3 verbs
Phrase (3-4 words)
Synonym

III. Заключительный этап, подведение итогов.
–What are your marks for the lesson? Tell me, please.
– Your home task will be is reading a text, p. 32.
– Do you like to travel? You have a picture of a transport. Write your answer to the question: Where will you go in future? Put on the blackboard.
– You worked very well. Stand up, please.
– Thank you for your hard work at the lesson. The lesson is over. Good-bye!

Категория: Иностранный язык | Добавил: Aiman
Просмотров: 1162 | Загрузок: 391 | Рейтинг: 0.0/0
Случайные материалы:
Всего комментариев: 0
avatar