Учитель 21 Века

Главная » Файлы » Предметы » Казахский язык [ Добавить материал ]


Білімдегі дүние жарық
03.02.2016, 16:18

«Білімдіге дүние жарық.» Тіл апталығы. 5-6-7 сыныптар үшін.
Тақырыбы : Білімдіге дүние жарық
Мақсаты: А) Оқушыларға тіл мерекесі мен Абайдың 170 жылдығына орай , өз тілін құрметтеуге үйрету;
Ә) Әдеби кітаптар оқи отырып, рухани білімін жан- жақты толықтыру.
Б) Әр топ бір- бірін тыңдай отырып, ынтымақтасып жұмыс істеуге баулу.
Оқыту нәтижесі : Әр топ өз білімдерін ортаға салып, бір- бірімен жұмыла жұмыс істей отырып, өз білімдерін тексереді. Жеңіске ұмтылу мақсатында жан- жақты ізденеді
Негізгі идея: Қазақ тілінің құдіреті мен қастерлеу қажеттігін түсініп ,Абайдың шығармашылығына талдау жасайды.
Әдіс- тәсілдер Дәйексөздер мағынасын ашу, нақыл сөздер,мақал- мәтел, жұмбақ шешу, сен білесің бе? Топ басшыларымен жұмыс, шығармашылық жұмыс, жақсы сөз- жарым ырыс жартысын табу, мәнерлеп оқу, мағынаны тану.
Дереккөздер: «Тәрбие қүұралы» журнал , «Қазақ тілі мен әдебиеті» журнал, «Абайтану» сыныптан тыс оқу , әдеби кітаптар
Іс- әрекеттер кезеңі: І. Ұйымдастыру кезеңі. Оқушыларды топқа бөлу.
І топ «Мұрагер» тобы;
ІІ топ. «Ұлағат» тобы.
Топтың алтын ережесімен таныстыру.
Топ басшыларын сайлау. Топ ұраны, төсбелгілерін салып, қорғау.
ІІ. Сергіту сәті. Барлығы хормен.
Армысың ардақты анам- қазақ тілім,
Бір өзіңнен тараған өнер, білім.
Құтты болсын , бүгінгі тіл мейрамы
Жарқын болсын әрқашан келер күнің.
Әрекеттер : «Мұрагер» тобының әрекеті «Ұлағат» тобының әрекеті бағалау
Топтың
ұраны : Ұраны :
Сені менен ешбір күш айырмасын,
Қанаттарын жастардың қайырмасын.
Ана тілі тұрғанда сондай ғажап,
Басқа тілге ешқашан бой ұрмасын Ұраны :
Ана тілмен шықсын да жастар тілі,
Келешекке сол болсын бастар тілі.
Алдыменен өзі жақсы сөйлеп,
Содан кейін үйренсін басқа тілді. Әр топ бір- бірін
шапалақпен
бағалайды.
Әр топ
Дәйексөздердің мағынасын ашу «Ана тілінің мәселесі сол халықтың мәңгілігінің мәңгілік мәселесі болмақ»
«Бала өз ана тілінде тәрбиеленбесе, өз ұлтына қызмет ете алмайды»
Ж. Аймауытов
«Қазақ тілі еш уақытта өзімен көршілес халықтың тілдерінен сорлы болып, өмір сүрмегендігі , өз сыбағасын ешкімге жегізбегендігін мыңдаған жылдық тарихы айқындады.»
Б. Момышұлы
Бас бармақпен бағалау
Әр топтың нақыл сөздері 1. Әдеп басы-тіл.
2. Айтар сөзді алдымен ойлана айт.
3. «Ешкімге айтпа деп, ешкімге ештеңе айтпа»
1.Ойлап айтқан сөз де, ойнап айтқан сөзде оралмайды.
2.Сөз- ойдың көркі.
3.Адамның өзі өледі, сөзі қалады Стикермен
Бағалау
Сен білесің бе?
Көнерген сөздерді табу 1.Қалықпан дегеніміз не?
2.Адалбақан дегеніміз не?
3.Атсейіс деп кімді атаған ?
1.Сәукеле туралы не білеміз?
2.Қазақтың қару- жарақтарын ата
3.Ақындардың халқына , келер ұрағына айтар даналық жыры Житонмен бағалау
Мақал- мәтелдің жартысын тап ! 1. Еменннің иілгені- сынғаны...
2. Ақылды адам айтқызбай біледі...
3. Мал басынан байланады...
1. Ел қазынасы- көне көз...
2. Тау мен тасты су бұзар...
3. Жыланның уы тісінде...
Шапалақпен бағалау
Жұмбақ шешу Жердің жүзін шарлайсың,
Онсыз еш жерге бармайсың.
Көлікпен де, жаяу да,
Саралайсың, таңдайсың
* *
Көзге ілінбейді,
Жұтсаң білінбейді
Көп болса алыстайсың,
Мезетпен қашықтайсың.
Асықсаң аз болады,
Табарсың мұны қайсысың?
**
Аяқсыз жетіп барады,
Қолсыз есік қағады. Бас бармақпен бағалау
Абайтану
Сұрақ- жауап 1. Абайдың алғаш рет аударған аудармасы....
2. Абайдың поэмалары ....
3. Абайдың әндері ....... 1. Абайдың туған жылы .....
2. Абайдың бір өлеңін жатқа оқы
3. Абайдың неше қара сөзі бар?
Бағдаршаммен бағалау
Мағынасын таны.
Топ басшыларымен жұмыс.
(Топ басшылары дәйексөз мағынасын түсіндіреді.) «Тілін білмеген түбін білмейді, ондай адам күлдірем деп күйдіреді, қуантам деп мұңайтады, жұбатам деп жылатады» деген қанатты сөздің авторын атаңыз .
(Ғ Мүсірепов)
«Жас бала анадан туғанда ек түрлі мінезбен туады. Біреуі-ішсем, жесем, ұйықтасам деп тұрады. Біреуі білсем екен демек, не көрсе соған талпынып , оған қызығып, құлағы естігеннің бәрін сұрап , тыныштық көрмейді»
(Абай)
Шапалақпен бағалау
Шығармашылықпен жұмыс.
Тіл туралы әр топ өлең шығару «Сөзі жоғалған жұрттың өзі де жоғалады» деп, Ахмет атамыз айтқандай , ата- бабаларымыз аманаттап кеткен осы қасиетті тілімізді жоғалтпай , ұрпақтан- ұрпаққа жеткізу- біздің міндетіміз.
Әр топ өздерінің шығармашылық өлеңдерін таныстырады.
.
Қазақ тілі- қазақ халқының ана тілі. Ол өзінің сан ғасырлық даму барысында халықпен бірге жасасып, талай кезеңді бастан өткерді.

Шығармашылық өлеңдерін таныстырып, БАҚ жариялау.
АКТ арқылы Житонмен
Әр топ Абайдың өлеңдерін жатқа оқу. Тамағы тоқтық,
Жұмысы жоқтық
Аздырар адам баласын,-
Әсемпаз болма әрнеге,
Өнерпаз болсаң арқалан.
Сенде бір кірпіш дүниеге,
Кетігін тап та бар қалан.
Бас бармақпен
Жақсы сөз- жарым ырыс. 1. Ораза ұстаған кісілерге не дейді?
2. Дүниеге сәби келсе не дейді?
3. Жеті күлше таратқанда адам не дейді?
1. Жолаушының қайда бара жатқанын қалай сұрайды?
2. Дүние- мүлкі шығынға ұшыраған адамға не дейді?
3. Бір кісі қайтыс болса не дейді?
стикермен
Қортындылау. Әр топтың жұмысын топтар бірін- бірі бағалау арқылы қай топтың жеңіске жеткендігін анықтайды.
Ана тіліміз- баға жетпес байлығымыз.

Әнет бабаның өсиетін есте сақтайық!

Сөз жетім, ынтамен тыңдалмаса
Бөз жетім, киілместен тозған болса,
Жер жетім, иесі жоқ қалған болса,
Ел жетім , жақсы басшы арман болса,
Көл жетім , қаз қонбаса құстар ұшып,
Ер жетім , жеке қалса тізе құшып,
Болмаса замандасың тойға бармай,
Басыңа жалғыздықтың торы түсіп.

***
Туған тілім тірлігімнің айғағы,
Тілім барда айтылар сыр ойдағы.
Өссе тілім мен де бірге өсемін,
Өшсе тілім мен де бірге өшемін.

Мұғалім рефлексиясы :
Не сәтті болды? Не сәтсіз болды? Нені дамытар едім?

Категория: Казахский язык | Добавил: aizhan-gulzhan17 Ахметова Алмагуль Алибековна |
Просмотров: 535 | Загрузок: 369
Всего комментариев: 0
avatar